آخرین مطالب

چقازردی در گردهمایی آغازین پروژه بانکداری متمرکز خبر داد:

راه‌اندازی سامانه جامع بانکی مبتنی بر دانش بومی و ملی «امید» در بانک سپه بانک و بیمه

راه‌اندازی سامانه جامع بانکی مبتنی بر دانش بومی و ملی «امید» در بانک سپه

  بزرگنمایی:

بانک سپه به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مشتریان با آغاز طرح توسعه بانکداری متمرکز گام مهمی در به‌روزرسانی و گسترش زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات خود برداشت.
به گزارش خریدار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک علاوه بر استفاده از توانمندی‌ها و تجارب طولانی خود در حوزه فناوری اطلاعات، طی قراردادی از امکانات شرکت داتین از شرکت‌های زیرمجموعه فناپ متعلق به بانک پاسارگاد هم استفاده خواهد کرد و پس از رونمایی از سامانه جامع بانکی امید فاز اول عملیاتی طرح توسعه بانکدار متمرکز با مشارکت بانک‌های سپه و پاسارگاد، شرکت رایانه خدمات امید و فناپ آغاز شد.
با اجرای سامانه جامع بانکی امید، زیرساخت‌ها سامانه‌ها و داده‌ها متمرکز می‌شود و امکانات لازم برای تهیه گزارش‌های سازمانی و مدیریتی و همچنین زیرساخت کانال یکپارچه خدمات بانکی و بانکداری باز در بانک سپه ایجاد خواهد شد.
ارائه محصولات و خدمات نوین بانکی و یکپارچه‌سازی ابزارهای پشتیبانی با ابزارهای عملیاتی و فنی از دیگر دستاوردهای است که انتظار می‌رود پس از اجرای سامانه جامع بانکی امید نصیب بانک سپه شود.
سامانه جامع بانکی امید یک محصول پیچیده و فنی مبتنی بر دانش بومی و ملی است که راه‌اندازی آن بانک سپه را به یکی از برترین بانک‌ها در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل خواهد کرد.
 
* راه اندازی سامانه جامع بانکی امید ؛ یکی از مأموریت های اصلی بانک سپه
مدیرعامل بانک سپه در گردهمایی افتتاحیه طرح بانکداری متمرکز گفت: طرح توسعه بانکدار متمرکز در قالب سامانه جامع بانکی امید باید در زمان‌بندی تعیین‌شده و متناسب با نیازهای شبکه شعب بانک عملیاتی شود.
رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه به دو مأموریت اصلی تعیین‌شده برای بانک سپه در سال جاری اشاره کرد و افزود: حمایت از رونق تولید برای کمک به تحقق اهداف شعار سال مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری و انجام صحیح و به‌موقع فرآیند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه دو مأموریت اصلی بانک در ابتدای امسال تعیین شد.
چقازردی ضمن اشاره به اهمیت بالای اجرای طرح جامع بانکداری متمرکز در بانک سپه، تصریح کرد: استقرار نرم‌افزار این سامانه به‌صورت اصولی و طبق برنامه زمان‌بندی انجام‌شده به‌عنوان سومین مأموریت اصلی بانک سپه در سال جاری تعیین می‌شود.
مدیرعامل بانک به سابقه درخشان این بانک در حوزه عرضه محصولات جدید و ارائه خدمات نوین بانکی طی سالیان متمادی اشاره کرد و گفت: این بانک با تکیه‌بر تجارب نیروی انسانی متعهد و متخصص و قدمت طولانی، سال‌ها باعرضه محصولات نوآورانه به‌عنوان بانک پیشرو در کشور مطرح بود و بسیاری از خدمات‌رسانی بانک سپه در حوزه بانکداری مبنی بر فناوری اطلاعات به چندین دهه قبل برمی‌گردد.
 
* از تجارب بانک سپه استفاده می‌کنیم
مدیرعامل بانک سپه به‌ضرورت استفاده از توانمندی و تجارب مدیران و کارکنان این بانک به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات تأکید و ابراز امیدواری کرد با همدلی و انسجام تمامی متصدیان اجرای این طرح در زمان تعیین‌شده با موفقیت عملیاتی شود.
مدیرعامل بانک سپه به تبدیل‌شدن این بانک به نخستین و بزرگ‌ترین بانک کشور بعد از ادغام اشاره کرد و گفت: بعد از ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه تعداد شعب این بانک از 4 هزار و پرسنل آن از 40 هزار فراتر خواهد رفت.
 
* توجه به توانمندی‌های بانک‌های ادغامی
رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه تأکید کرد: در فرآیند توسعه بانکداری متمرکز بانک سپه باید در کنار تجارب این بانک از توانمندی و تجربه‌های موفق بانک‌های ادغام شونده در بانک سپه هم استفاده شود.
وی ابراز امیدواری کرد که تلفیق مدیران و کارکنان مجرب بانک سپه با نیروهای جوان، متخصص و متعهد بانک‌های ادغامی وابسته به نیروهای مسلح، نخستین بانک ایرانی را به یکی از بهترین و تأثیرگذارترین بانک‌های کشور تبدیل کند.
چقازردی خاطرنشان کرد: تبدیل‌شدن بانک سپه به بزرگ‌ترین، مؤثرترین و کارآمدترین بانک کشور امکان فعالیت مطلوب در عرصه بین‌المللی را برای این بانک مهیا خواهد کرد.
 
* شرکت پیمانکار از بین ده‌ها شرکت انتخاب شد
مدیرعامل بانک سپه در مورد نحوه انتخاب شرکت داتین برای کمک به اجرای سامانه بانکداری متمرکز در این بانک (سامانه جامع بانکی امید)، اظهار داشت: توانمندی‌های ده‌ها شرکت متقاضی اجرای این سامانه در بانک سپه با استفاده از 200 سنجه مورد ارزیابی قرار گرفت که از بین آنها ابتدا ده و سپس سه شرکت انتخاب شدند و بین این سه شرکت در یک فرایند فنی و دقیق شرکت داتین متعلق به بانک پاسارگاد انتخاب شد.
 
* قاسمی: بانک سپه به برترین بانک در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل می‌شود
مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: با راه‌اندازی بهترین سامانه ملی بانکداری متمرکز انتخاب‌شده برای بانک سپه، این بانک به برترین بانک در حوزه فناوری اطلاعات کشور تبدیل خواهد شد.
دکتر مجید قاسمی در گردهمایی افتتاحیه پروژه Core Banking بانک سپه گفت: امروز نقطه عطفی در تاریخ بانکداری ایران است و یک محصول پیچیده و فنی مبتنی بر دانش بومی و ملی در نخستین بانک ایرانی فاز اجرای آن شروع خواهد شد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: نرم‌افزارهایی غیربومی به دلیل عدم تطابق بافرهنگ و سیستم بانکداری اسلامی و بدون ربا در داخل کشور قابل‌استفاده نیستند در حال حاضر باهمت مهندسین داخلی و اعتماد به دانش بومی می‌توانیم در صنعت بانکداری کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.
دکتر قاسمی خاطرنشان کرد: سامانه بانکداری متمرکز بانک پاسارگاد اولین Core Banking بومی کشور است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالایی دارد و حاصل فکر و عمل برترین نیروی انسانی متخصص ایرانی است.
وی با اشاره به طرح ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه گفت: سرعت، کیفیت و قابلیت هماهنگی با تحولات دیجیتال بخشی از قابلیت‌های سامانه بانکداری متمرکز مورداستفاده در بانک سپه است و قابلیت توسعه و پوشش خدمات بزرگ‌ترین بانک ایرانی پس از ادغام را دارد.
 
* عضو هیئت مدیره: با اجرای پروژه جدید در مدل کسب‌وکاری بانک تحول ایجاد می‌کنیم
عضو هیئت‌مدیره بانک سپه با اشاره به اجرای پروژه جدید بومی و تمام ایرانی بانکداری متمرکز در بانک سپه اظهار داشت: رویکرد بانک سپه از اجرا و پیاده کردن این پروژه مهم به‌منظور توسعه بانکداری متمرکز خود، تحول در عرصه کسب‌وکار بانکی است و صرفا به دنبال استقرار یک سامانه نرم افزاری نیستم.
دکتر سیدمهدی حسینی گفت: تحول دیجیتالی، مهمترین عامل در تغییر دیجیتال مدل‌های مرسوم و متداول کسب‌وکار بانکی است که براساس اسناد بالا دستی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به بانک سپه ابلاغ شده است.
وی با اشاره به سه جریان ساز تحول دیجیتالی، یادآور شد: در شرایطی که جریان نسلی به دنبال ارزش‌آفرینی جذاب برای نسل‌های جدید است، جریان کسب‌وکار بانکی به دنبال سودآوری بانکی و جریان فناوری به دنبال نوآوری مالی است.
حسینی اظهار داشت: بانک سپه قصد دارد تحولات فناوری اطلاعات را در هفت بعد حاکمیت فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، توسعه نظام‌های پرداخت و بانکداری دیجیتال، حاکمیت داده و اطلاعات، ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ورود به عرصه بانکداری باز و استقرار راهکار جامع بانکی محقق کند.
عضو هیئت‌مدیره بانک سپه خاطرنشان کرد: طرح توسعه بانکداری متمرکز صرفاً مربوط به حوزه فناوری اطلاعات نیست؛ بلکه پروژه‌ای با فراگیری تمام ابعاد کسب‌وکار بانک است و منافع کلیه ذی‌نفعان را مدنظر دارد، اجرای این طرح و پروژه بزرگ گام بلندی در تحقق چشم‌انداز بانک سپه در افق 1400 است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

هدیه 100 گیگابایتی اینترنت در طرح «دوشنبه سوری» همراه اول

صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی، جهت تسهیل مبادلات اقتصادی و تجاری در بانک‌پاسارگاد

بانک سامان، محبوب ترین بانک ایران در سال 1397

روابط عمومی عضو حیاتی سازمان است

نرخ شکنی به پیکره صنعت بیمه آسیب جدی وارد خواهد کرد

تمدید مهلت فروش سهام بانک های ادغامی

تصویب بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ٩٨

انسداد حساب های بانکی به دستور مقام قضایی انجام می شود

روابط عمومی بانک سپه تندیس ستاره ملی روابط عمومی گرفت

اپلیکیشن رمزساز (اَرَس) در بانک دی راه اندازی شد

قدردانی پیشکسوتان و اعضای کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران از مدیر‌ان بانک

تکمیل زنجیره اعتماد، با استفاده از گشایش اعتبار اسنادی داخلی بانک پاسارگاد

نخستین جلسۀ شورای مشورتی روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای همسایه

ایران فرصت طلایی برای سرمایه گذاری

بانک ها به طور هدفمند سرمایه درگردش بنگاههای تولیدی راتأمین می کنند

تسهیلات ازدواج ایثارگران از محل سپرده های قرض الحسنه مردمی نزد بانک ها تأمین می‌شود

ایجاد امنیت در شبکه های دیجیتالی نگرانی های صنعت بیمه را برطرف خواهد کرد.

حمایت از اشتغالزایی و تامین آینده با طرح «مهر آتیه نوین» بانک قرض الحسنه مهرایران

مدیریت بازار ارز با کنترل عرضه و تقاضا

آیین تکریم، تودیع و معارفه مدیران گروه سرمایه گذاری خوارزمی برگزار شد

نقش محوری بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر دولت

«روابط‌عمومی» با ایجاد توازن و اطلاع‌رسانی به‌موقع، رشد و بالندگی سازمان را رقم می‌زند

بانک صنعت و معدن در سال رونق تولید با توسعه بانکداری شرکتی و الکترونیکی در خدمت کارآفرینان و صنعتگران است

بانک ها به طور هدفمند سرمایه درگردش بنگاههای تولیدی راتأمین می کنند

شش نکته مهم در مورد فهرست دریافت کنندگان ارز

پرداخت خسارت 56 میلیارد ریالی بیمه ایران به زیان دیدگان آتش سوزی بازار تبریز در کوتاه ترین زمان

نمایشگاه پوسترهای بانک صادرات ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

خرید بسته های اینترنت همراه در «بله» میسر شد

حمایت از اجرای طرح های دانشگاهی در بخش صنعت و معدن وظیفه حرفه ای ماست

بانک‌های صنعت و معدن، ملی، صادرات، ملت و رفاه عملکرد خوبی در واگذاری دارایی‌های خود داشته‌اند

کمک بانک پارسیان در ایجاد 3 هزار و248 فرصت شغلی در روستاهای استان قزوین

ارایه بسته اینترنت سحر تا افطار

تکمیل شبکه فاضلاب مبارکه با پیشرفت فیزیکی بیش از 99 درصد

رشد بیش از 19 درصدی پرداخت تسهیلات اعطایی بانک آینده به بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط در سال 1397

برپایی نشست های مشترک نهاد ناظر و فعالان صنعت بیمه

کمک 500 هزار دلاری صندوق توسعه اوپک به سیل‌زدگان ایران

گروه صنعتی زر در مسیر توسعه

امکان خرید اینترنتی هدیه کارت در بانک ایران زمین فراهم شد

هوشمندسازی اقتصاد نه یک الزام، بلکه یک ضرورت است

تأکید مدیرعامل پست‌بانک‌ایران بر فعال‌سازی منابع منجمد بانکی برای رونق تولید با وصول مطالبات

اجرای خدمت نوین «طرح باران» توسط بانک کشاورزی

با طرح همیاران مهر، اثر مضاعف بخشش‌ها را ایجاد می کنیم

لزوم فعالسازی و استفاده از سرویس رمز یکبار مصرف دارندگان کارت های نقدی پارسیان با استفاده از خودپرداز و همراه بانک پارسیان

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم استفاده از توان نظام بانکی برای عبور از تحریم ها

بانک صادرات ایران بیش از ١٦٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت کرد

افزودن امکانات جدید بر روی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌پاسارگاد

80 درصد تسهیلات به صادرکنندگان از منابع ارزان قیمت پرداخت شده است

برای تحقق رونق تولید با تمام توان درکنار تعاون گران خواهیم بود

پرداخت بدون توقف عوارض آزادراه ها خدمتی دیگر از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

جبران خسارت 22 میلیارد ریالی سیل به انبار لوازم شوینده توسط بیمه ایران